نوشته شده توسط : علی شوقی

 

سنگ کلیه به ته‌نشین شدن مواد معدنی در لوله‌های ادراری و سفت شدن و کریستالیزه شدن آن گفته می‌شود که با علائمی همچون درد شدید نواحی پهلو، کمر و نواحی پایینی لگن و گاه خون‌ریزی در ادرار همراه است .

علت به وجود آمدنِ سنگ کلیه

مهم‌ترین عللِ ایجادِ سنگِ کلیه/ نقصِ متابولیسم، مصرفِ ناکافیِ مایعات، و رژیمِ غذاییِ ناسالم و نامناسب است. در صورتِ ریسکِ ابتلا به سنگِ کلیه باید از خوردنِ آردِ سفید، شکر، فرآورده هایِ گوشتی، چای، قهوه، ادویه جات، و غذاهایِ حاویِ کلسیمِ زیاد خودداری کنید.

 سنگِ کلیه همچنین می‌تواند علتِ ارثی داشته باشد. به طورِ کلی احتمالِ ابتلا به سنگِ کلیه در افرادِ ۳۰ تا ۴۰ ساله بیشتر از احتمالِ ابتلا در سنینِ دیگر است.

 

علائمِ سنگِ کلیه

 

سنگِ کلیه تنها زمانی مشخص می‌شود که مانع از خروجِ ادرار شود؛ در این مرحله فرد دردِ شدید و غیرِ قابلِ تحملی را در ناحیه زیرِ شکم و پشتِ خود احساس می‌کند.

برخی از علائم قابلِ توجهِ دیگرِ سنگِ کلیه عبارتند از تب و لرز، حالتِ تهوع، وجودِ خون در ادرار، عرق کردنِ زیاد و ادرار کردنِ مکرر و دردناک است.

درمان سنگِ کلیه

۱- گرم نگه داشتن کلیه ها : بستن شال به ویژه در فصول سرد سال بر روی کلیه ها مخصوصا به کسانی که دچار عود مکرّر سنگ کلیه هستند توصیه  می شود. همچنین ماساژ کلیه ها با روغن های (زیتون، کنجد، سیاهدانه، بادام تلخ، هسته قیسی) هم  ، باعث افزایش جریان خون کلیوی و کارکرد بهتر آن است.

۲- حجامت: حجامت کلیه ها از درمانهای مناسب برای دفع سنگهای کلیوی است. گاه بلافاصله پس از حجامت، دفع سنگ آغاز می شود. بنابراین و به ویژه در کسانی که علایم سنگینی و غلظت خون دارند؛ نباید از انجام حجامت غافل شد.

۳- ورزش روزانه: حرکات ورزشی از قبیل طناب زدن و پیاده روی مرتب روزانه به دفع هر چه زودتر سنگ کمک می کند.

 ۴-  نوشیدن آب فراوان :مقدارِ زیادی آب بنوشید، حتی بدون احساس تشنگی

۵- خاکشیر: گیاه خاکشیر ادرار آور بوده و قادر است التهاب کلیه (پیلونفریت) را برطرف کند. به منظور دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد.

۶- مصرف گیاهان مُدر: مانند دم کرده دُم گیلاس، کاکل ذرت، گل گاوزبان، گزنه، بومادران، نعناع، گل همیشه بهار، جعفری، کرفس، کدو حلوایی، مرزه، مارچوبه و به طور کلی سبزی خوردن در دفع سنگ‌های کلیوی بسیار موثر است.

 ۷- لوبیا قرمز: برایِ درمانِ سریعِ سنگِ کلیه از لوبیا قرمز استفاده کنید. ۶۰ گرم لوبیا قرمز را برایِ ۶ ساعت در ۴ لیتر آب بجوشانید. سپس آن را از صافی رد کنید و اجازه بدهید تا مایعِ به دست آمده به مدتِ ۸ ساعت خنک شود. سپس به مدتِ یک روز و هر ۲ ساعت یکبار یک لیوان از این مایع بنوشید. این مایع نباید برایِ بیش از یک روز نگهداری شود. این دستورالعمل را برایِ چند روز ادامه دهید. این کار موجب می‌شود تا درد و وخامتِ سنگِ کلیه‌تان کاهش بیابد.

 ۸- روغن بادام شیرین: روغن بادام شیرین دفع سنگ‌های ادراری را تسهیل می‌کند. برای این کار باید سه قاشق سوپ‌خوری ازمخلوط بادام شیرین و روغن گردو را بعد از هر وعده غذایی همراه با جوشانده‌ای که از جوشاندن ۲۰ گرم شیرین بیان و یک مشت کاه جو در یک ظرف آب تهیه شده، مصرف کرد. لازم به ذکر است / روغن بادام شیرین در فرمول تعدادی از فرآورده‌های دارویی و زیبایی وارد می‌شود و هیچ زیانی ندارد.

 ۹- سیاهدانه+ عسل: ۱۰۰گرم سیاهدانه را آسیاب کنید و بلافاصله با یک کیلو عسل مخلوط کنید و ۳-۲ ماه روزی ۳ قاشق چایخوری از آن میل کنید. این ترکیب فوق العاده، یک سنگ شکن قوی است.

۱۰- تخم خربزه: تخم خربزه و صیفی جات مشابه مثل گرمک و طالبی را دور نریزید. آنها را جمع کنید و روزی یک یا دو قاشق غذاخوری از آنها را به صورت خام، آرام آرام بجوید تا شیره آنها کاملا کشیده شود؛ سپس تفاله را بیرون بریزید.

۱۱- خاکستر چوب انگور: چوب درخت انگور( که هر قدر پیرتر و کلفت تر باشد اثر بهتری خواهد داشت) را روی حرارت بگیرید تا سرخ شود؛ سپس آن را در ظرف آبی فرو ببرید و این کار را چند بار تکرار کنید؛ سپس این آب را به تدریج مصرف کنید که یکی از بهترین داروهای سنگ شکن است. آب برگ انگور هم خاصیت سنگ شکنی مناسبی دارد.

 

منبع: صدا و سیمای مرکز آبادان



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی

 

پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف مایعات داغ و مواد غذایی محرک مانند ترشی‌ها سبب بروز معده درد در افراد می‌شود.

مصرف مایعات داغ عامل بروز معده درد

وی ادامه داد: درد معده بر اثر عواملی مانند زخم معده، التهاب بافتی، خشکی یا کاهش سطح مایعات معده و وارد شدن ضربه به سطح شکم و معده ایجاد می‌شود. داوود حاج‌محمدخانی پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: درد معده بر اثر مشکلات سیستم گوارشی یا اختلالی در عملکرد معده بروز پیدا می‌کند و در طب سنتی و پزشکی نوین با نام التهاب معده شناخته می‌شود.

حاج‌محمدخانی افزود: مصرف برخی مواد غذایی به طور موقت باعث ایجاد درد و التهاب در معده می‌شود؛ همچنین خوردن مایعات داغ معده را ملتهب می‌کند و باعث ایجاد عارضه زخم معده می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف مواد غذایی محرک مانند انواع ترشی و ادویه‌های تند سبب تحریک دستگاه گوارش و درد معده می‌شود.

وی تأکید کرد: درد معده در نوزادان به علت ناسازگاری بدن آنها با شیر مادر است و به صورت نفخ بروز پیدا می‌کند؛ در بزرگسالان نیز عواملی مانند یبوست سبب ایجاد فشار بر معده می‌شود و در نهایت درد معده را ایجاد می‌کند.

معده درد نتیجه هضم ناقص غذا و فشار بر دستگاه گوارش

حاج‌محمدخانی اظهار کرد: فشار بر دستگاه گوارش و هضم ناقص غذا از دیگر عوامل ایجاد درد معده در بزرگسالان است، برای کاهش درد معده بیماران می‌توانند داروهای مختلفی را مصرف کنند.

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: برای رفع زخم معده افراد باید از مصرف غذاهای محرک مانند بادمجان، عدس و موادی که هضم سنگینی دارند، پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش درد معده و درمان آن مصرف فست فود را باید کاهش داد، اظهار کرد: مواد غذایی در وعده‌ صبحانه و شام باید به مقدار کافی باید و برای پیشگیری از بروز درد معده شام را باید ۳ ساعت قبل از خواب، مصرف کرد.

حاج‌محمدخانی اضافه کرد: خوردن سریع غذا و مصرف آب همراه با غذا، درد معده را در افراد تشدید می‌کند.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که دچار مشکلات گوارشی و درد معده هستند باید روغن بادام شیری را به صورت خوراکی مصرف کنند و استفاده از ریشه گل ختمی و پنیرک را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

وی افزود: افرادی که مبتلا به عارضه فشارخون نیستند، برای درمان معده درد خود می‌توانند از شیرین بیان، بابونه و دمنوش گیاه بابونه و بومادران مصرف کنند.

حاج‌محمدخانی یادآوری کرد: مصرف کره‌های گیاهی در کاهش التهاب و درد معده بسیار مؤثر است.

منبع: رکنا



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , درمان های طبیعی , ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی

 

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین این ماسک‌ها اسپری گلاب است. گلاب منافذ پوستی را می‌‌بندد، از شل بودن و افتادگی پوست جلوگیری می‌‌کند و هم اینکه نمی‌‌گذارد پوست دچار جوش گردد

پوست سالم
 پوست سالم می‌‌بایست دارای چندین ویژگی باشد. می‌‌بایست شفافیت و روشنی کافی داشته باشد. می‌‌بایست باز بودن منافذ آن در حد طبیعی و نرمال باشد. می‌‌بایست عاری از هرگونه ورم (جوش، تاول و یا انواع زوائد برآمده) باشد. پوست زیبا می‌‌بایست عاری از هرگونه لک باشد. رطوبت کافی داشته باشد و سلول‌های آن قدرت ترمیم و بازسازی زیادی داشته باشند.

زیبایی
 از واژه زیبایی تعابیر مختلفی می‌‌گردد. گاهی زیبایی به یک قسمت جزئی از یک مجموعه اطلاق می‌‌گردد مانند اینکه بگوییم فلانی بینی زیبایی دارد و یا اینکه بگوییم فلانی پوست زیبایی دارد و گاهی اوقات به زیبایی دیدی کلی می‌‌بخشیم و بطور مثال می‌‌گوییم فلانی فردی زیباست و این در حقیقت یعنی اینکه تمام اجزا فرد از نظر ما ترکیبی را بوجود آورده‌اند که زیبا به نظر می‌‌رسد. باید توجه گردد که برای بدست آوردن یک زیبایی کلی می‌‌بایست اجزا ترکیب را تک تک مورد بررسی قرار داد و در جهت اصلاح و زیباسازی آنها اقدام نمود تا در نهایت به یک ترکیب زیبا برسیم. آنچه که از دیدگاه طب سنتی قابل هدایت به سمت سالم و زیبا شدن می‌‌باشد سه جز اساسی مهم ترکیب یعنی پوست، وزن ( تناسب اندام) و سلامت و حفظ مو می‌‌باشد. که تقریبا فردی که دارای این سه گزینه مطلوب باشد طبیعتاً فرد زیبایی نامیده خواهد شد (زیبا از دیدگاه سلامت).

منافذ پوستی
 همیشه سوال این است که چرا افراد دارای پوست چرب معمولا بیشتر گریبانگیر منافذ باز پوستی می‌‌باشند. پاسخ آن ساده است. منافذ پوستی در واقع در اثر بزرگ‌تر شدن غدد چربی پوست که در تماس با تابش آفتاب و اشعه فرابنفش هستند، منافذ غدد «پیلوسباسه» باز می‌شوند و به زبان ساده‌تر می‌‌توان گفت چربی تولید شده از آنجایی که زیادتر از حد معمول است برای دفع خود از سطح پوست فشار بیشتری را وارد می‌‌آورند لذا منافذ پوستی را باز و گشاد می‌‌کنند و دقیقا به همین دلیل است که در افراد یا پوست چرب این قبیل منافذ باز پوستی شایع‌تر می‌‌باشد. راه‌های متعددی برای پیشگیری و درمان منافذ باز صورت وجود دارد. یکی از راهکارهای کارا و بسیار جواب دهنده، شستشوی مناسب پوست با شوینده‌های متناسب با نوع پوست است. شستشوی پوست از این جهت مانع منافذ باز پوستی می‌‌گردد که گرد و غبار معلق در هوا و نشسته بر روی سطح پوست به تولید چربی و به توازن آن دفع از منافذ پوست کمک می‌‌کنند. لذا کاهش گرد و غبار از سطح پوست باعث کاهش این میزان چربی و متناسب با آن کاهش منافذ باز می‌‌گردد.


 افراد دارای پوست چرب می‌‌بایست از شوینده‌ای استفاده کنند که بتواند چربی اضافه را از سطح پوست پاک کند. همچنین استفاده از ضد آفتاب در زمان مواجهه با آفتاب مستقیم اکیداً توصیه می‌‌گردد.

شفافیت، روشنی و لک‌های پوست
 یکی از مهمترین عواملی که شفافیت پوست را به همراه دارد خون سالم در بدن می‌‌باشد. دیده می‌‌شود که افرادی که دارای اعتیاد به انواع مواد مخدر می‌‌باشند دارای پوست شفافی نمی‌‌باشند. لذا اولین گام در شفاف سازی پوست پاکسازی خون می‌‌باشد و همچنین توجه به خلط صفرا در بدن می‌‌باشد. باید به این نکته توجه شود که پاکسازی بدن از صفرای زاید می‌‌تواند به شادابی و طراوت پوست و همچنین کاهش زردی پوست نیز کمک کند. ما می‌‌بایست به عنوان درمانگر جهت پاکسازی صفرا از سه بعد کنترل تولید صفرا، دفع صفرای زاید و درمان توازن تولید و دفع به قضیه نگاه کنیم. جهت کنترل تولید صفرا، پرهیز از خوردن غذاها و مواد خوراکی مانند غذاهایی با ادویه زیاد، انواع سس‌ها، مواد غذایی سرخ کردنی، شکلات و غذاهای فست فود و حاضری از جمله ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شیوه‌ها برای کنترل صفرا و بهبود علائم آلرژی است که امروزه این شیوه‌ها توسط بسیاری از درمانگران طب مدرن نیز برای پیشگیری از عود کردن آلرژی‌ها و کنترل حساسیت به بیماران توصیه می‌‌شود.

نوشیدن آب انار و یا همچنین جوشانده عناب می‌‌تواند به پاکسازی و تصفیه خون در بدن کمک بسزایی کند. همچنین عواملی هم چون افزایش لایه شاخی و تجمع سلول‌های مرده در سطح پوست و عدم تعادل در بازسازی سلولی و… می‌‌توانند باعث کدر شدن و لک‌های پوستی می‌‌گردد. در زمان کدر شدن پوست می‌‌بایست یک رژیم سرشار از ویتامین و اسید‌های میوه مورد استفاده قرار گیرد. میوه‌ها و ویتامین‌های آنها نقش بسزایی در باز‌گرداندن شفافیت به پوست دارند.

یکی دیگر از روش‌های اصلاحی جهت شفافیت و کمرنگ و از بین بردن لک‌های پوستی، استفاده از لایه‌بردارها می‌‌باشد. یک لایه‌بردار ساده اما در عین حال بسیار عملی برای این موارد استفاده آرد باقالی می‌‌باشد. قطره‌قطره شیر را به یک قاشق مرباخوری آرد باقالی به همراه نصف قاشق غذاخوری پودر کتیرا اضافه کنید. زمانیکه به قوام یک ماسک رسید این ماسک را بر روی تمام نواحی پوست می‌‌بایست گذاشت. این کار می‌‌بایست از زمان کم مانند ۱۰ دقیقه شروع گردد و به مرور زمان زمان ماسک‌گذاری افزایش یابد تا حدود ۳۰ دقیقه برسد.

ورم (جوش، تاول و انواع زوائد برآمده)
 از دیدگاه حکما و طب سنتی پوست یک اندام دفعی می‌‌باشد که دارای روزنه‌هایی جهت دفع موادی رقیق، مانند عرق می‌‌باشد. همچنین علم نوین امروزی نیز این را می‌‌داند که بطور مثال عرق و چرک از طریق پوست دفع می‌‌گردد، اما آن ماده‌ای که می‌‌خواهد از راه پوست دفع گردد باید به قوام عرق برسد و غلظت خود را از دست بدهد و مانند عرق رقیق گردد تا بتواند از منافذ پوستی خارج گردد. جوش و محتویات داخلی جوش یک ماده غلیظ است، این ماده به سمت پوست می‌‌آید و میل به خارج شدن از پوست را دارد اما بین لایه‌های پوستی گیر می‌‌کند.

 این نظر کاملا مطابق با نظر حکما می‌‌باشد و آنها معتقد هستند که هرچه ماده جوش رقیق‌تر باشد به لایه‌های سطحی پوست نزدیک‌تر می‌‌شود و دفع آن راحت ترمی‌‌گردد بطور مثال یک سری افراد دارای جوش‌های سرسفید و یا سرسیاهی می‌‌باشند که این دسته جوش‌ها التهاب ندارند و با یک ماسک موضعی براحتی دفع می‌‌گردند. از طرف دیگر بعضی افراد گرفتار پدیده جوش هستند و جوش‌های آنها دارای التهاب شدید و بعضا پس از رفع، اسکار (اثر) بر روی پوست باقی می‌‌گذارد که این خود بیانگر این است که ماده جوش غلیظ است و بدن با اینکه خواسته که این ماده را از راه پوست دفع کند اما بدلیل غلظت بالای این ماده، در راه لایه‌های پوستی گیر کرده است.

افرادی که دارای بلغم زیاد در بدن خود می‌‌باشند به علت برودت سرما، منافذ خروج مواد زائد پوست، بسته می‌‌شوند. این یک قانون کلی در طب سنتی است یعنی برودت بر کل بدن غالب می‌‌شود و حرارت در بدن این افراد حبس می‌‌گردد و این افراد احتقان حرارت پیدا می‌‌کنند (معمولاً این افراد کسانی هستند که اعلام می‌‌کنند درون بدنشان گرم اما دست و پاها‌یشان سرد است). این افراد سرمای زمستان را به سختی تحمل می‌‌کنند و در سرمای سخت دچار آسیب می‌‌شوند ولیکن با خوردن کوچکترین ماده گرمی‌‌دچار جوش می‌‌شوند. در این دسته افراد علت جوش سردی بدن است. در اینجا وظیفه طبیب و درمانگر طب سنتی و یا طب ایرانی این است که نسخه‌ای را بپیچد که ابتدا طرف را آرام‌آرام گرم کند تا سرمای غالب بدن از بین برود و منافذ پوستی باز شود. افراد تحت درمان ممکن است در ابتدا با افزایش تعداد جوش در سطح بدن خود مواجه شوند اما پس از گذشت مدتی اعلام خواهند کرد که احساس سرما می‌‌کنند و دیگر از آن حرارت درونی بدن خبری نخواهد بود. این یعنی بیمار روند درمان را طی کرده است و ما با باز کردن منافذ پوستی اسباب خروج گرما را از بدن بیمار فراهم کرده‌ایم. این فرد اکنون فردی سرمایی است که درون آن نیز سرد است. حال می‌‌بایست در ادامه روند درمان این افراد را آهسته آهسته گرم کنیم. یکی از ابتدایی‌ترین راه‌ها برای درمان جوش‌ها استفاده از ماسک‌های طبیعی می‌‌باشد که امروزه استفاده از آنها بسیار رایج و همه‌گیر شده است.

 گلاب:
یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین این ماسک‌ها اسپری گلاب است. گلاب منافذ پوستی را می‌‌بندد، از شل بودن و افتادگی پوست جلوگیری می‌‌کند و هم اینکه نمی‌‌گذارد پوست دچار جوش گردد. اسپری گلاب از آن جهت که گلاب قابض است برای درمان منافذ باز پوستی نیز بسیار کارا می‌‌باشد.

ماسک شوید و بابونه :
 از دیگر ماسک‌های کارا و قابل توصیه برای پوست‌های جوش‌دار می‌‌توان به ماسک شوید و بابونه اشاره کرد. جهت تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری از شوید و بابونه را در یک لیوان آب دم کنید و بعد این را صاف کرده و روزی دو سه بار پوست را با این مایع شستشو دهد. این ماسک بیشتر برای جوش‌های سرسفید و سرسیاهی که هنوز عمیق و فراگیر بر روی سطح پوست نشده‌اند، توصیه می‌‌گردد.

آرد گندم و سکنجبین:
 ضماد آرد گندم و سکنجبین دیگر توصیه ما برای پوست‌های جوش‌دار می‌‌باشد. جهت تهیه این ماسک قطره قطره سنکنجبین (در صورت نبودن سکنجبین از سرکه می‌‌توان استفاده کرد اما سرکه را می‌‌بایست با آب مخلوط کرده چون ضماد با سرکه خالص بسیار تند و تیز می‌‌شود) را بر روی پودر آرد گندم اضافه کرده تا حدی که به قوام ماسک برسد. این ماسک را می‌‌توان برای پوستی استفاده کرد که خیلی التهاب ندارد.

رطوبت پوست
 بسیاری از متخصصین پوست و زیبایی معتقدند که مهترین جنبه یک پوست، جنبه رطوبت آن می‌‌باشد تا آنجایی که رییس انجمن جراحان پوست آمریکا می‌‌گوید: اگر فقط قدرت خرید یک محصول آرایشی را دارید، فقط یک مرطوب کننده بخرید. توجه داشته باشید که در صورتی که محتوای آب پوست طبیعی باشد، پوست نرم، صاف، قابل ارتجاع و درخشان است. عوامل مختلفی سبب از بین رفتن رطوبت پوست می‌‌گردد که از جمله این عوامل می‌‌توان به این موارد اشاره کرد: مواجهه با آب و هوا یا باد گرم، استفاده مکرر از مواد شوینده و پاک کننده، ابتلا به بعضی از بیماری‌ها مانند درماتیت آتوپیک و…

 یکی از بهترین راهکارها برای کسانی می‌‌خواهند رطوبت را به پوست خود هدیه دهند این است که روزانه به میزان مناسبی آب بنوشند. همچنین رایج‌ترین و سریع‌ترین راه که تقریبا اولین گزینه پیش رو برای افراد دارای پوست خشک نیز می‌‌باشد استفاده از کرم‌های مرطوب کننده می‌‌باشد که امروزه با نام‌های تجاری مختلف و اسانس‌های مختلف در داروخانه و فروشگاه‌های لوازم آرایشی موجود می‌‌باشد.



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی

قرص لاغری مهزل چیست؟

قرص لاغری مهزل نام تجاری یک داروی صد در صد گیاهی است که محصول شرکت داروسازی نیاک می‌باشد. این داروی گیاهی حاوی ۱۰۰ عدد قرص و تشکیل شده از گیاهان دارویی از جمله زنیان، زیره، رازیانه، سداب مرزنجوش، لاک، اشق و بوره ارمنی است که همگی تاثیر فراوانی در افزایش سرعت هضم وتخلیه معده دارند. همچنین لاک دارای خاصیت قابض بوده و باعث کاهش اشتها می شود. از این رو، این فرآورده تاثیر بسزایی در در لاغری و کاهش وزن اضافه بدن دارد. در ادامه با سالم بازار برای معرفی خواص این داروی گیاهی همراه باشید.

مکانیسم اثر قرص لاغری مهزل

گیاهان استفاده شده در قرص لاغری مهزل با بدن سازگار می باشند که با چندین مکانیسم باعث کاهش وزن اضافه در فرد می‌شوند.

۱- کاهش اشتها و میل به پرخوری.

۲- هضم زودتر غذا وتخلیه سریعتر معده، که این عمل باعث افزایش سرعت عبور مواد غذایی چرب از محل جذب شده، از این رو از جذب اضافی چربی ممانعت به عمل می‌آید.

۳- دفع سریع و راحت مواد غذایی هضم شده از روده، که این عمل باعث کاهش بازجذب چربی و مواد غذایی هضم شده در روده می شود.

موارد مصرف قرص لاغری گیاهی مهزل

۱- برطرف کننده چاقی و اضافه وزن بدن.

٢- کاهش اشتها و میل به پرخوری.

۳- هضم و دفع سریع مواد غذایی، ضد نفخ و برطرف کننده ی احساس پری معده.

 

مقدار و نحوه مصرف: ۲ قرص لاغری نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی میل گردد.

عوارض جانبی : ممکن است به دلیل وجود برخی ترکیبات، کمی باعث لینت و پیچش شکم شود که در ابتدای دوره مصرف طبیعی می باشد.

موارد منع مصرف: مورد خاصی ذکر نشده است مگر در صورت وجود حساسیت شناخته شده به هر یک از اجزا فرآورده.

تداخلات دارویی: ممکن است با دیگر داروهای مشابه تداخل ایجاد نماید.

مصرف در بارداری: طبق نظر پزشک.

مصرف در شیردهی: به دلیل وجود گیاهان معطر ممکن است باعث تغییر در طعم شیر شود.

نکات قابل توصیه:

۱- برای کاهش عوارض گوارشی، می‌توان همراه با مصرف این دارو از عرق زیره استفاده نمود.

۲- دارو را در ظرف اصلی خود نگهداری نمایید.

۳- پس از مصرف درب ظرف را کاملا ببندید.

شرایط نگهداری:  در دمای محیط و دور از نور آفتاب و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , گیاهان دارویی , ,
:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در منابع طب سنتی ایرانی، شیره انگور را دبس یا دوشاب می نامند. طبیعت این خوراکی، گرم و تر است و بیشتر افراد می توانند از آن استفاده کنند. همچنین بعضی افراد با شیره شربت درست می کنند که روش بسیار خوبی است و طبع شربت نیز گرم است.

شیره نیز همانند خود انگور دارای مقادیری از ویتامین آ، ب و ث است و مصرف آن نیازهای بدن را به این ویتامین ها تأمین می کند.
یکی از بهترین زمان های استفاده از شیره انگور فصول سرد سال است و به دلیل خواص مفیدی که این ماده ی غذایی در درمان و تسکین بیماری های فصل سرما دارد، بهتر است جایی برای آن در برنامه ی غذایی تان باز کنید.

از منظر طب سنتی، شیره انگور خصلت های زیادی دارد:

* مولد خون صالح (خون سالم و طبیعی و بدون مواد زائد) است. اگر از ضعف عمومی بدن رنج می برید یا مبتلا به کم خونی هستید می توانید شیره انگور را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با توجه به اینکه شیره انگور خونساز بوده و مقوی بدن است، افرادی که ضعف عمومی دارند یا مبتلا به کم خونی هستند، می توانند شیره انگور را همراه شیربرنج یا سمنو بخورند یا به صورت شربت، سرکه شیره استفاده کنند.

* افزایش دهنده وزن بدن است. از دیگر فواید این خوراکی شیرین، افزایش حجم عضلات است. به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد را به کسانی که کارهای سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می کنند چراکه علاوه بر مقوی بودن، باعث افزایش حجم عضلات می شود.

* یکی دیگر از خواص شیره انگور بازکنندگی گرفتگی هاست و از این رو برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نشود، می توان شیره انگور را همراه با سرکه انگور مصرف کرد.

* یکی از خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی در ناحیه حلق است، به همین دلیل افرادی که به خصوص در فصول سرد سال دچار التهاب حلق می شوند و به دنبال آن سرفه می کنند، توصیه می شود که از غرغره شیره انگور با آب استفاده کنند.

* درمان کننده ی صرع، کهیر، سرفه مزمن، تپش قلب، لاغری مفرط ، ضعف احشا و یرقان است.

* برای بیماری های طحال، افسردگی و غضب مفید است.

* برای روان کردن ادرار نیز از آن استفاده می شود.

طرز تهیه شیره انگور

* یکی دیگر از فواید دوشاب، غلیظ کردن شیر مادر است، به همین دلیل اگر شیر مادری رقیق باشد، می تواند در کنار بقیه درمان ها شیره انگور را مصرف کند.

* مصرف شیره در افرادی که فشارخون دارند، منجر به افزایش فشارخون آن ها نمی شود اما به درمان و کاهش آن هم کمکی نمی کند.

احتیاط کنید

از آنجا که شیره انگور دارای طبعی گرم است بنابراین خوردن زیاد آن برای افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند، توصیه نمی شود.
همچنین به علت مقادیر بالای قند موجود در آن، افراد دیابتی باید از خوردن آن خودداری کنند.

ویژگی های شیره مرغوب

شیره مرغوب شیره ای است که رنگ آن شفاف بوده و خاک آلود نباشد.

مصلح شیره انگور

مصلح دوشاب یا شیره انگور، تخم ریحان است.

روش تهیه شیره

معمولاً برای تهیه دوشاب، آب انگور شیرین و رسیده را گرفته، صاف کرده و تحت حرارت قرار می دهند تا سه چهارم آب آن تبخیر شود. سپس بر آن خاک رس می زنند و می گذارند تا جرم آن ته نشین شده و شیرین شود. تا زمانی که به آن خاک نزنند، شیره انگور به خوبی شیرین نمی شود و ناصاف خواهد بود.

روش تهیه سرکه شیره

برای تهیه سرکه شیره، باید به میزان یک دهم شیره انگوری که دارید، به آن سرکه انگور خانگی اضافه کنید و برای 2 تا 3 دقیقه آن را بجوشانید تا سرکه و شیره به خوبی با هم مخلوط شوند. در هر بار مصرف هم باید حدود 2-1 قاشق غذاخوری از این ترکیب را در یک لیوان آب حل کرد و نوشید.



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , خواص مواد , ,
:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی

روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین که از نوعی کرم خاکی تهیه می‌شود و یکی از طبیعی‌ترین روغن‌ها محسوب شده که امروزه به عنوان یک راهکار طبیعی با نتایج شگفت انگیز برای افزایش حجم لب، گونه، باسن و سینه استفاده می‌گردد. یکی از ویژگی‌های کرم خاکی قدرت تولید و ترمیم نیمه دیگر بدنش است زمانی که دو نیم می‌شود. این ویژگی کرم خاکی باعث گردید تا استخراج ترکیبات شیمیایی بدن وی صورت گیرد که به آن خراطین گفته می‌شود. خواص دارویی و درمانی روغن خراطین بسیار گسترده می‌باشد. در ادامه با مطلبی از فروشگاه محصولات سالم و ارگانیک سالم بازار برای بررسی خواص روغن خراطین همراه باشید.

ویژگی های روغن خراطین اصل

ماده اصلی روغن خراطین ، کرم خراطین یا همان کرم خاکی قرمز است که امروزه طی فرایندی خاص و با کمک تجهیزات پیشرفته، ترکیبات و عناصر خود را وارد روغن‌های پایه می‌نماید. در روغن خراطین پورشیا طب از روغن های سیاهدانه، سداب، جینسینگ و شکوفه سنجد نیز برای تقویت اثر بخشی آن استفاده شده است.

از گذشته و در طب سنتی افرادی که از کوچک بودن بعضی از اندام‌های خود رنج می‌بردند و اصطلاحا بعضی از اندام‌ها به دلایل وراثتی یا ژنتیکی و یا لاغری به کمال رشد نمی‌رسیدند، به وسیله مرهمی از روغن خراطین مداوا می‌شدند.

رنگ روغن خراطین اصل قهوه‌ای مایل به تیره است و دارای بویی گرم و نسبتا تند می‌باشد. همچنین روغن خراطین اصل به‌صورت روغنی و مایع است و به هیچ عنوان سفت و جامد نیست. بنابراین از خرید روغنی که بصورت کِرِم و جامد و در بسته‌های تیره رنگ است، خودداری فرمایید.

توجه داشته باشید، روغن خراطین اصل هنگام مصرف، موجب گرم شدن در اندام می‌شود و اصلا نباید با حالت پف فوری و غیرطبیعی همراه باشد. اگر اینطور باشد به این معنی است که روغن تقلبی بوده و دارای مواد شیمیایی کورتون‌دار است که موجب پف کردن موقت می‌شود و متأسفانه عوارض زیاد دارد.

 

روغن خراطین پورشیا - روغن خراطین اصل - روغن خراطین طبیعی - سالم بازار

 

کاربرد و خواص روغن خراطین برای خانم‌ها

روغن خراطین برای خانم‌ها بیشتر به منظور افزایش حجم بافت و عضلات سینه، باسن و گونه استفاده می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت که روغن خراطین اصل یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای افزایش اندازه و حجیم شدن عضلات و بافت‌های بدن بوده و تاثیرات آن دائمی و  بدون بازگشت است. ترکیبات این روغن سرشار از امگا 3، امگا 6، امگا 9 و پروتئین‌های فراوان از جمله کلاژن بوده که عامل سفت شدن و اتصال بافت‌ها در زیر پوست می‌باشد. در ادامه به بررسی اثرات روغن خراطین برای خانم‌های می‌پردازیم.

رشد سینه

آیا از کوچک بودن سینه رنج می برید؟ تمام خانم ها همواره بدنبال داشتن سینه هایی زیبا هستند چرا که آن را نشانه زنانگی خود می دانند . سینه های زیبا برای زنان یعنی سینه های سفت ، با قوام و اندازه‌ای متناسب با اندام آنها. برخی از خانم ها از داشتن سینه های کوچک گله مندند چرا که غالبا سینه های کوچک موجب افسردگی و ناراحتی آنان می شود و مایلند که سینه هایی بزرگ تر ، خوش ترکیب تر و زیبا تر داشته باشند.

بسیاری از بانوان برای رفع مشکل خود به سراغ کرم ها و ژل های حجم دهنده شیمیایی می روند که ترکیبات شیمیایی موجود در آنها دارای عوارض متعدد مثل سیاه و لکه دار شدن عضو ، سوزش و خارش های طولانی مدت می باشند. عده ای هم که از این روش های مایوس شده‌اند به دنبال عمل جراحی می روند که البته خطرناک‌ترین و پرهزینه‌ترین روش می باشد که می‌تواند عوارض بسیار بد و دراز مدتی داشته باشد.

اما ما یک روش و محصول ساده و صد در صد طبیعی و تضمینی را به شما پیشنهاد می کنیم. با استفاده از روغن خراطین می توانید در کمتر از 1 ماه شاهد رشد سینه های خود باشید و در کمتر از 4 ماه تغییر اندازه سینه های خود را به خوبی حس کنید.

روغن خراطین با اثر گذاری بسیار بیشتر نسبت به کرم ها و ژل های شیمیایی، دارای کمترین عوارض مصرف بوده و با اطمینان خاطر شما را به هدفتان می‌رساند. همچنین روغن خراطین پورشیا صد در صد خالص و طبیعی بوده و دارای مجوزها و نظارت‌های رسمی می‌باشد.

روغن خراطین پورشیا علاوه بر حجم دهندگی و افزایش سایز کوچک سینه بانوان دارای خاصیت سفت کنندگی و فرم دهندگی به این اندام نیز می‌باشد و برای جلوگیری از پیری و چروک شدن سینه بعد از یائسگی و جلوگیری از شل شدن و آویزان شدن سینه به ویژه در مادران شیرده بسیار موثر است.

البته لازم به ذکر است دخترانی که هنوز به بلوغ کامل نرسیده و سینه های آنان در حال رشد است باید صبر کنند چرا که سینه ها بزرگتر خواهند شد . لذا این محصول یعنی روغن خراطین مخصوص خانم هایی است که دوران بلوغ را پشت سر گذاشته و رشد سینه های آنان کامل شده و از اندازه ی آن راضی نیستند و دوست دارند سینه های بزرگ تری داشته باشند . بعضی از زنان سینه هایی دارند که کاملا رشد نکرده اند یا بعد از حاملگی با تغییر وزن یا پیر شدن به میزان قابل توجهی اندازه و شکلش را از دست داده و تغییر کرده اند که با استفاده منظم و حداکثر 4 ماهه از روغن خراطین میتوانند همه مشکلات قبلی خود را به فراموشی بسپارند.

همانطور که گفته شد روغن خراطین حاوی عصاره کرم خاکی بوده و سرشار از کلاژن است که این ماده عامل پیوند بافت‌ها به هم و سفت نگه داشتن سینه می باشد. بنابراین استفاده از روغن خراطین به صورت موضعی در ناحیه سینه سبب افزایش بافت کلاژنی سینه شده و علاوه بر رشد سینه بافت های چربی که باعث افتادگی سینه می شوند را نیز کاهش می دهد.​

روغن خراطین پورشیا - روغن خراطین اصل - روغن خراطین طبیعی - سالم بازار

 

رشد باسن

باسن ناحیه‌ ای از بدن است که به سختی با کمک ورزش فرم می‌گیرد. از طرفی شکل و اندازه باسن تأثیر قابل توجهی در زیبایی اندام یک فرد به خصوص زنان دارد. وقتی ورزش و تغذیه پاسخ مؤثری در تقویت باسن ندارد، افراد به فکر عمل های جراحی می افتند که تصمیمی بسیار پر هزینه و خطرناک بوده و می تواند مشکلات و نارضایتی های جبران ناپذیری را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

در چنین شرایطی ما راهکار ساده‌تر و سالم‌تری را به شما پیشنهاد می دهیم و آن استفاده از روغن خراطین پورشیا می ‌باشد. شما با استفاده از روغن خراطین می توانید با هزینه های ناچیز و به صورت کاملا طبیعی و بدور از عوارض عمل های جراحی و استفاده از ژل ها و کرم های شیمیایی به سرعت به هدف خود برسید و از این موضوع رضایت و شادمانی همیشگی داشته باشد.

بزرگ کردن و افزایش سایز باسن با استفاده موضعی از روغن خراطین علاوه بر رفع نارضایتی افراد از کوچکی باسن باعث زیبا کردن و ایجاد تناسب میان انحنای اندام‌های جنسی بدن زنان می‌شود. ترکیبات موجود در روغن خراطین با تقویت بافت های باسن و افزایش خونرسانی به این بافت ها می‌تواند با ایجاد تغییر شکل، افزایش حجم و بالا کشیدن عضلات، ظاهر زیباتری به این ناحیه بخشد.

خانم ها با استفاده از روغن خراطین در کمتر از 1 ماه می توانند شاهد اثرات شگفت انگیز این روغن و رشد و سفت شدن بافت‌های ناحیه باسن خود بوده و در صورت استفاده منظم از این روغن در یک دوره 3 تا 4 ماهه بدون هیچگونه عوارضی تغییر سایز در اندام های خود را حس کنند و از این طریق زیبایی اندام‌های جنسی خود را بدست آورده و اعتماد به نفس و احساس رضایت در خود را تقویت نموده و افزایش دهند.

رشد گونه

اگر گونه های صاف و بدون هیچ برجستگی دارید و جراحی زیبایی و کاشت گونه را تنها راه زیبایی خود می دانید با استفاده از روغن خراطین پورشیا حتما نظرتان عوض خواهد شد. گونه ها نقش بسیار موثری بر زیبایی افراد بخصوص خانم ها دارند. برخی از خانم ها به دلایل ژنتیکی، تغذیه و سبک زندگی گونه‌های فرورفته و کوچکی دارند و به همین علت حاضرند روش های برجسته کردن گونه ها را به هر قیمتی امتحان کنند. امروزه با تزریق ژل به زیر گونه و یا گذاشتن پروتز گونه، عمل زیبایی گونه را انجام می‌دهند که در بسیاری موارد بدلیل حرکت ژل ها در زیر پوست و بوجود آمدن عوارضی مثل تورم ،کبودی و التهاب سلولی، این نوع عمل موفقیت آمیز نبوده و عوارض زیادی به همراه دارد و به طور کلی این عمل در نزد بسیاری از متخصصان جراحی رد شده است. شما با استفاده از روغن خراطین پورشیا می توانید حداقل بعد از یک دوره یک ماهه و حداکثر چهل روزه به اندازه متناسب دلخواه و زیبایی مورد نظر در گونه‌های خود از راهی ساده، کم هزینه، طبیعی و بدون عوارض دست یابید.

روغن خراطین پورشیا - روغن خراطین اصل - روغن خراطین طبیعی - سالم بازار

 

حجیم شدن لب

 یکی دیگر از اعضای صورت بخصوص صورت خانم ها ، که عامل مهمی در زیبایی آنهاست، لب ها هستند. لب های نازک و باریک زیبایی دلنشینی ندارند و برعکس، لبهای حجیم و بزرگ به همراه کمی آرایش می تواند ظاهری کاملا بی‌نظیر و مطلوب را از چهره نمایان کند. روش‌هایی که امروزه بکار می رود عمدتا تزریق ژل یا استفاده از دستگاه های پروتز می‌باشد. که جدای از هزینه بالا، عوارض جبران ناپذیری نیز به همراه دارد.

پیشنهاد ما به افرادی که در حال حاضر از فرم لبهای خود راضی نیستند و به دنبال حجیم تر کردن لب‌های خود با روشی کم هزینه و بدون خطر هستند، استفاده از روغن خراطین پورشیا است. روغن خراطین با قدرت شگفت انگیز در حجم گذاری می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افزایش حجم و اندازه لب ها باشد. دوره استفاده از این روغن برای لب ها یکماهه و بطور معمول یکبار استفاده در روز است.

روغن خراطین پورشیا - روغن خراطین اصل - روغن خراطین طبیعی - سالم بازار

 

مکانیسم اثر روغن خراطین اصل

همانطور که گفته شد روغن خراطین اصل با افزایش خون رسانی به بافت مورد نظر باعث ازسرگیری رشد بافت شده و به دلیل ترکیبات موثری که دارد به تغذیه هرچه بیشتر بافت کمک کرده و از طریق پروتئین سازی و پروتئین رسانی به اجزای بافت، رشد و استحکام و طراوت را به اندام بر می‌گرداند.

 

دستور و دوره مصرف روغن خراطین پورشیا

همانطور که ذکر شد، حجم دهندگی این روغن مهمترین شاخصه این محصول است. استفاده از این روغن برای برجستگی گونه‌ها و لب کاربرد دارد و یک حجم دهنده و سفت کننده طبیعی باسن و سینه در خانم‌ها است. طریقه مصرف این روغن برای افزایش حجم عضلات، بزرگ شدن سینه و باسن زنان به شرح زیر است.

 ابتدا اندام مورد نظر را با آب و صابون بشویید تا منفذهای پوست باز شود. لازم است برای نتیجه بهتر، پوست موضع مورد نظر به قرمزی برسد. بنابراین با مالش دست، پوست را به قرمزی برسانید مثل زمانی که پوستتان را کیسه می‌کشید. سپس چند قطره از روغن را بر آن قسمت مالیده و به آرامی به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود. این عمل را روزی دو مرتبه انجام دهید و در صورت لزوم چند ساعت بعد شستشو داده دهید.

با توجه به اینکه روغن خراطین یک ماده طبیعی برای افزایش حجم عضلات و اندام‌ها است، بایستی برای رسیدن به نتیجه دلخواه، حداقل 20 تا 30 روز از شروع مصرف روغن بگذرد تا نشانه‌هایی از تاثیر آن را مشاهده کنید. همچنین حدود ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد که اثر استفاده از این روغن تکمیل شود و پس از این مدت تغییر محسوس در بافت قابل مشاهده خواهد بود.

توصیه ها جهت مصرف روغن خراطین پورشیا

جهت آزمودن محصول برای جلوگیری از حساسیت، بهتر است که دو بار بر روی داخل بازو آزموده شود و در صورت عدم خارش و قرمز شدن با خیال راحت استفاده شود. همچنین با توجه به اینکه روغن خراطین دارای طبع گرم و تر است، استفاده از آن برای افرادی که دارای مزاج گرم هستند، ممکن است باعث جوش زدن بر روی پوست شود؛ لذا توصیه می‌شود این افراد در طول دوره مصرف روغن خراطین، از عرقیات گیاهی با طبع سرد مثل عرق بهار نارنج و یا کاسنی مصرف کنند.

استفاده از روغن خراطین عموما به صورت موضعی است و جنبه خوراکی ندارد. همچنین با توجه به اینکه استفاده از این روغن برای حجم دهی عضلات، روشی کاملا طبیعی است و از مواد شیمیائی استفاده نمی‌شود، بنابراین نسبت به روش‌های دیگر، طول درمان بیشتری دارد و طبع سرد و گرم فرد مصرف کننده، رنگ پوست و... بر طول و نتیجه درمان تاثیر دارد. 

موادر منع مصرف و عوراض جانبی

منع مصرف: افراد مبتلا به پسوریازیس و حساسیت های پیشرفته، خانم های باردار

عوارض جانبی: به خاطر وجود سینامالدهیدها و اوژنول، در برخی افراد ممکن است سبب خارش شود که می توان مصرف آن را کمتر کرد.

این روغن دارای آنالیز آزمایشگاهی بوده و از کرم خراطین پرورشی و بهداشتی تهیه شده است.

منابع: سالم بازار



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی

روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین که از نوعی کرم خاکی تهیه می‌شود و یکی از طبیعی‌ترین روغن‌ها محسوب شده که امروزه به عنوان یک راهکار طبیعی با نتایج شگفت انگیز برای افزایش حجم لب، گونه، باسن و سینه استفاده می‌گردد. یکی از ویژگی‌های کرم خاکی قدرت تولید و ترمیم نیمه دیگر بدنش است زمانی که دو نیم می‌شود. این ویژگی کرم خاکی باعث گردید تا استخراج ترکیبات شیمیایی بدن وی صورت گیرد که به آن خراطین گفته می‌شود. خواص دارویی و درمانی روغن خراطین بسیار گسترده می‌باشد. در ادامه با مطلبی از فروشگاه محصولات سالم و ارگانیک سالم بازار برای بررسی خواص روغن خراطین همراه باشید.

ویژگی های روغن خراطین اصل

ماده اصلی روغن خراطین ، کرم خراطین یا همان کرم خاکی قرمز است که امروزه طی فرایندی خاص و با کمک تجهیزات پیشرفته، ترکیبات و عناصر خود را وارد روغن‌های پایه می‌نماید. در روغن خراطین پورشیا طب از روغن های سیاهدانه، سداب، جینسینگ و شکوفه سنجد نیز برای تقویت اثر بخشی آن استفاده شده است.

از گذشته و در طب سنتی افرادی که از کوچک بودن بعضی از اندام‌های خود رنج می‌بردند و اصطلاحا بعضی از اندام‌ها به دلایل وراثتی یا ژنتیکی و یا لاغری به کمال رشد نمی‌رسیدند، به وسیله مرهمی از روغن خراطین مداوا می‌شدند.

رنگ روغن خراطین اصل قهوه‌ای مایل به تیره است و دارای بویی گرم و نسبتا تند می‌باشد. همچنین روغن خراطین اصل به‌صورت روغنی و مایع است و به هیچ عنوان سفت و جامد نیست. بنابراین از خرید روغنی که بصورت کِرِم و جامد و در بسته‌های تیره رنگ است، خودداری فرمایید.

توجه داشته باشید، روغن خراطین اصل هنگام مصرف، موجب گرم شدن در اندام می‌شود و اصلا نباید با حالت پف فوری و غیرطبیعی همراه باشد. اگر اینطور باشد به این معنی است که روغن تقلبی بوده و دارای مواد شیمیایی کورتون‌دار است که موجب پف کردن موقت می‌شود و متأسفانه عوارض زیاد دارد.

 

روغن خراطین پورشیا - روغن خراطین اصل - روغن خراطین طبیعی - سالم بازار

 

کاربرد و خواص روغن خراطین برای خانم‌ها

روغن خراطین برای خانم‌ها بیشتر به منظور افزایش حجم بافت و عضلات سینه، باسن و گونه استفاده می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت که روغن خراطین اصل یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای افزایش اندازه و حجیم شدن عضلات و بافت‌های بدن بوده و تاثیرات آن دائمی و  بدون بازگشت است. ترکیبات این روغن سرشار از امگا 3، امگا 6، امگا 9 و پروتئین‌های فراوان از جمله کلاژن بوده که عامل سفت شدن و اتصال بافت‌ها در زیر پوست می‌باشد. در ادامه به بررسی اثرات روغن خراطین برای خانم‌های می‌پردازیم.

رشد سینه

آیا از کوچک بودن سینه رنج می برید؟ تمام خانم ها همواره بدنبال داشتن سینه هایی زیبا هستند چرا که آن را نشانه زنانگی خود می دانند . سینه های زیبا برای زنان یعنی سینه های سفت ، با قوام و اندازه‌ای متناسب با اندام آنها. برخی از خانم ها از داشتن سینه های کوچک گله مندند چرا که غالبا سینه های کوچک موجب افسردگی و ناراحتی آنان می شود و مایلند که سینه هایی بزرگ تر ، خوش ترکیب تر و زیبا تر داشته باشند.

بسیاری از بانوان برای رفع مشکل خود به سراغ کرم ها و ژل های حجم دهنده شیمیایی می روند که ترکیبات شیمیایی موجود در آنها دارای عوارض متعدد مثل سیاه و لکه دار شدن عضو ، سوزش و خارش های طولانی مدت می باشند. عده ای هم که از این روش های مایوس شده‌اند به دنبال عمل جراحی می روند که البته خطرناک‌ترین و پرهزینه‌ترین روش می باشد که می‌تواند عوارض بسیار بد و دراز مدتی داشته باشد.

اما ما یک روش و محصول ساده و صد در صد طبیعی و تضمینی را به شما پیشنهاد می کنیم. با استفاده از روغن خراطین می توانید در کمتر از 1 ماه شاهد رشد سینه های خود باشید و در کمتر از 4 ماه تغییر اندازه سینه های خود را به خوبی حس کنید.

روغن خراطین با اثر گذاری بسیار بیشتر نسبت به کرم ها و ژل های شیمیایی، دارای کمترین عوارض مصرف بوده و با اطمینان خاطر شما را به هدفتان می‌رساند. همچنین روغن خراطین پورشیا صد در صد خالص و طبیعی بوده و دارای مجوزها و نظارت‌های رسمی می‌باشد.

روغن خراطین پورشیا علاوه بر حجم دهندگی و افزایش سایز کوچک سینه بانوان دارای خاصیت سفت کنندگی و فرم دهندگی به این اندام نیز می‌باشد و برای جلوگیری از پیری و چروک شدن سینه بعد از یائسگی و جلوگیری از شل شدن و آویزان شدن سینه به ویژه در مادران شیرده بسیار موثر است.

البته لازم به ذکر است دخترانی که هنوز به بلوغ کامل نرسیده و سینه های آنان در حال رشد است باید صبر کنند چرا که سینه ها بزرگتر خواهند شد . لذا این محصول یعنی روغن خراطین مخصوص خانم هایی است که دوران بلوغ را پشت سر گذاشته و رشد سینه های آنان کامل شده و از اندازه ی آن راضی نیستند و دوست دارند سینه های بزرگ تری داشته باشند . بعضی از زنان سینه هایی دارند که کاملا رشد نکرده اند یا بعد از حاملگی با تغییر وزن یا پیر شدن به میزان قابل توجهی اندازه و شکلش را از دست داده و تغییر کرده اند که با استفاده منظم و حداکثر 4 ماهه از روغن خراطین میتوانند همه مشکلات قبلی خود را به فراموشی بسپارند.

همانطور که گفته شد روغن خراطین حاوی عصاره کرم خاکی بوده و سرشار از کلاژن است که این ماده عامل پیوند بافت‌ها به هم و سفت نگه داشتن سینه می باشد. بنابراین استفاده از روغن خراطین به صورت موضعی در ناحیه سینه سبب افزایش بافت کلاژنی سینه شده و علاوه بر رشد سینه بافت های چربی که باعث افتادگی سینه می شوند را نیز کاهش می دهد.​

روغن خراطین پورشیا - روغن خراطین اصل - روغن خراطین طبیعی - سالم بازار

 

رشد باسن

باسن ناحیه‌ ای از بدن است که به سختی با کمک ورزش فرم می‌گیرد. از طرفی شکل و اندازه باسن تأثیر قابل توجهی در زیبایی اندام یک فرد به خصوص زنان دارد. وقتی ورزش و تغذیه پاسخ مؤثری در تقویت باسن ندارد، افراد به فکر عمل های جراحی می افتند که تصمیمی بسیار پر هزینه و خطرناک بوده و می تواند مشکلات و نارضایتی های جبران ناپذیری را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

در چنین شرایطی ما راهکار ساده‌تر و سالم‌تری را به شما پیشنهاد می دهیم و آن استفاده از روغن خراطین پورشیا می ‌باشد. شما با استفاده از روغن خراطین می توانید با هزینه های ناچیز و به صورت کاملا طبیعی و بدور از عوارض عمل های جراحی و استفاده از ژل ها و کرم های شیمیایی به سرعت به هدف خود برسید و از این موضوع رضایت و شادمانی همیشگی داشته باشد.

بزرگ کردن و افزایش سایز باسن با استفاده موضعی از روغن خراطین علاوه بر رفع نارضایتی افراد از کوچکی باسن باعث زیبا کردن و ایجاد تناسب میان انحنای اندام‌های جنسی بدن زنان می‌شود. ترکیبات موجود در روغن خراطین با تقویت بافت های باسن و افزایش خونرسانی به این بافت ها می‌تواند با ایجاد تغییر شکل، افزایش حجم و بالا کشیدن عضلات، ظاهر زیباتری به این ناحیه بخشد.

خانم ها با استفاده از روغن خراطین در کمتر از 1 ماه می توانند شاهد اثرات شگفت انگیز این روغن و رشد و سفت شدن بافت‌های ناحیه باسن خود بوده و در صورت استفاده منظم از این روغن در یک دوره 3 تا 4 ماهه بدون هیچگونه عوارضی تغییر سایز در اندام های خود را حس کنند و از این طریق زیبایی اندام‌های جنسی خود را بدست آورده و اعتماد به نفس و احساس رضایت در خود را تقویت نموده و افزایش دهند.

رشد گونه

اگر گونه های صاف و بدون هیچ برجستگی دارید و جراحی زیبایی و کاشت گونه را تنها راه زیبایی خود می دانید با استفاده از روغن خراطین پورشیا حتما نظرتان عوض خواهد شد. گونه ها نقش بسیار موثری بر زیبایی افراد بخصوص خانم ها دارند. برخی از خانم ها به دلایل ژنتیکی، تغذیه و سبک زندگی گونه‌های فرورفته و کوچکی دارند و به همین علت حاضرند روش های برجسته کردن گونه ها را به هر قیمتی امتحان کنند. امروزه با تزریق ژل به زیر گونه و یا گذاشتن پروتز گونه، عمل زیبایی گونه را انجام می‌دهند که در بسیاری موارد بدلیل حرکت ژل ها در زیر پوست و بوجود آمدن عوارضی مثل تورم ،کبودی و التهاب سلولی، این نوع عمل موفقیت آمیز نبوده و عوارض زیادی به همراه دارد و به طور کلی این عمل در نزد بسیاری از متخصصان جراحی رد شده است. شما با استفاده از روغن خراطین پورشیا می توانید حداقل بعد از یک دوره یک ماهه و حداکثر چهل روزه به اندازه متناسب دلخواه و زیبایی مورد نظر در گونه‌های خود از راهی ساده، کم هزینه، طبیعی و بدون عوارض دست یابید.

روغن خراطین پورشیا - روغن خراطین اصل - روغن خراطین طبیعی - سالم بازار

 

حجیم شدن لب

 یکی دیگر از اعضای صورت بخصوص صورت خانم ها ، که عامل مهمی در زیبایی آنهاست، لب ها هستند. لب های نازک و باریک زیبایی دلنشینی ندارند و برعکس، لبهای حجیم و بزرگ به همراه کمی آرایش می تواند ظاهری کاملا بی‌نظیر و مطلوب را از چهره نمایان کند. روش‌هایی که امروزه بکار می رود عمدتا تزریق ژل یا استفاده از دستگاه های پروتز می‌باشد. که جدای از هزینه بالا، عوارض جبران ناپذیری نیز به همراه دارد.

پیشنهاد ما به افرادی که در حال حاضر از فرم لبهای خود راضی نیستند و به دنبال حجیم تر کردن لب‌های خود با روشی کم هزینه و بدون خطر هستند، استفاده از روغن خراطین پورشیا است. روغن خراطین با قدرت شگفت انگیز در حجم گذاری می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افزایش حجم و اندازه لب ها باشد. دوره استفاده از این روغن برای لب ها یکماهه و بطور معمول یکبار استفاده در روز است.

روغن خراطین پورشیا - روغن خراطین اصل - روغن خراطین طبیعی - سالم بازار

 

مکانیسم اثر روغن خراطین اصل

همانطور که گفته شد روغن خراطین اصل با افزایش خون رسانی به بافت مورد نظر باعث ازسرگیری رشد بافت شده و به دلیل ترکیبات موثری که دارد به تغذیه هرچه بیشتر بافت کمک کرده و از طریق پروتئین سازی و پروتئین رسانی به اجزای بافت، رشد و استحکام و طراوت را به اندام بر می‌گرداند.

 

دستور و دوره مصرف روغن خراطین پورشیا

همانطور که ذکر شد، حجم دهندگی این روغن مهمترین شاخصه این محصول است. استفاده از این روغن برای برجستگی گونه‌ها و لب کاربرد دارد و یک حجم دهنده و سفت کننده طبیعی باسن و سینه در خانم‌ها است. طریقه مصرف این روغن برای افزایش حجم عضلات، بزرگ شدن سینه و باسن زنان به شرح زیر است.

 ابتدا اندام مورد نظر را با آب و صابون بشویید تا منفذهای پوست باز شود. لازم است برای نتیجه بهتر، پوست موضع مورد نظر به قرمزی برسد. بنابراین با مالش دست، پوست را به قرمزی برسانید مثل زمانی که پوستتان را کیسه می‌کشید. سپس چند قطره از روغن را بر آن قسمت مالیده و به آرامی به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود. این عمل را روزی دو مرتبه انجام دهید و در صورت لزوم چند ساعت بعد شستشو داده دهید.

با توجه به اینکه روغن خراطین یک ماده طبیعی برای افزایش حجم عضلات و اندام‌ها است، بایستی برای رسیدن به نتیجه دلخواه، حداقل 20 تا 30 روز از شروع مصرف روغن بگذرد تا نشانه‌هایی از تاثیر آن را مشاهده کنید. همچنین حدود ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد که اثر استفاده از این روغن تکمیل شود و پس از این مدت تغییر محسوس در بافت قابل مشاهده خواهد بود.

توصیه ها جهت مصرف روغن خراطین پورشیا

جهت آزمودن محصول برای جلوگیری از حساسیت، بهتر است که دو بار بر روی داخل بازو آزموده شود و در صورت عدم خارش و قرمز شدن با خیال راحت استفاده شود. همچنین با توجه به اینکه روغن خراطین دارای طبع گرم و تر است، استفاده از آن برای افرادی که دارای مزاج گرم هستند، ممکن است باعث جوش زدن بر روی پوست شود؛ لذا توصیه می‌شود این افراد در طول دوره مصرف روغن خراطین، از عرقیات گیاهی با طبع سرد مثل عرق بهار نارنج و یا کاسنی مصرف کنند.

استفاده از روغن خراطین عموما به صورت موضعی است و جنبه خوراکی ندارد. همچنین با توجه به اینکه استفاده از این روغن برای حجم دهی عضلات، روشی کاملا طبیعی است و از مواد شیمیائی استفاده نمی‌شود، بنابراین نسبت به روش‌های دیگر، طول درمان بیشتری دارد و طبع سرد و گرم فرد مصرف کننده، رنگ پوست و... بر طول و نتیجه درمان تاثیر دارد. 

موادر منع مصرف و عوراض جانبی

منع مصرف: افراد مبتلا به پسوریازیس و حساسیت های پیشرفته، خانم های باردار

عوارض جانبی: به خاطر وجود سینامالدهیدها و اوژنول، در برخی افراد ممکن است سبب خارش شود که می توان مصرف آن را کمتر کرد.

این روغن دارای آنالیز آزمایشگاهی بوده و از کرم خراطین پرورشی و بهداشتی تهیه شده است.

منابع: سالم بازار



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی

توصیه های طب سنتی برای درمان عفونت های واژن

عفونت واژن به التهاب دستگاه تناسلی زنانه خارجی که بر اثر عواملی مانند کلامیدیا، تریکومونا یا باکتریها ایجاد می‌شود گفته می‌شود. عفونت واژن از جمله مشکلات رایج زنان است که از هر 4 زن، 3 نفرد در طول زندگی خود با آن مواج شده است. طب سنتی برای درمان عفونت زنانه توصیه های بسیار موثری دارد و ما در این مطلب قصد داریم شما را با توصیه های طب سنتی برای درمان عفونت واژن آشنا کنیم.

ترشحات طبیعی چگونه است؟

در خانم‌ها به طور طبیعی ترشحات از دستگاه تناسلی وجود دارد که نیازی به درمان ندارد. در نیمه دوم دوران قاعدگی خانم‌ها به دلیل وجود ترشحات هورمونی افزایش ترشحات از رحم به بیرون بوجود می‌آید. این ترشحات که طبیعی هستند بدون درد، بدون خارش، سوزش، رنگ و بو هستند. در این دوران (یعنی 14 روز دوم دوران قاعدگی خانم‌ها) ترشحات غلیظ تر و میزان آن بیشتر است.

کدام ترشحات غیر طبیعی است؟

نوعی از ترشحات هستند که غیر طبیعی هستند و می‌توانند ناشی از وجود یک ماده زاید در کل بدن باشد. از آنجا که ترشحات در خانم‌ها نقش پاک‌سازی بدن را دارد، می‌تواند عنوان یک نشانه مهم تلقی شود. وقتی میزان یک خلط یا ماده‌ای در بدن زیاد شود طبیعت بدن این موضوع را درک کرده و آن را از طریق ترشحات دستگاه تناسلی دفع می‌کند. مثلاً کسی که دچار سوء مزاج بلغمی می‌شود، کیفیت و میزان این بلغم در بدنش تغییر می‌کند. رحم این موضوع را تشخیص داد و به دفع بلغم می پردازد و آن را به شکل ترشحات غیرطبیعی می‌بینیم.

ترشحات غیرطبیعی معمولاً با عوارض دیگری مثل بوی بد، رنگ غیرطبیعی، سوزش، خارش، قرمزی و التهاب ناحیه تناسلی، میزان غلظت بالا، تب و … همراه هستند. این ترشحات حتماً نیاز به درمان دارند و باید هرچه سریع‌تر برای آن اقدام کرد.

عواملی که سبب عفونت در زنان می شوند؟ 

بهداشت فردی ضعیف، لباس زیر تنگ و استفاده از لباس های مصنوعی، آلرژی، درمان های آنتی بیوتیکی، دیابت شیرین، پایین بودن مقدار استروژن، مقاربت با شریک جنسی مریض، عفونت اچ آی وی (ایدز)، یائسگی، استرس، نوارهای بهداشتی با الیاف آلوده و مصنوعی و حساسیت زا، استفاده از تیغ برای از بین موهای زاید و عدم استفاده از نوره (داروی نظافت) و… از عواملی هستند که سبب عفونت بیشتر بانوان می شوند.

درمان عفونت های زنانه با داروهای خانگی

بهترین درمان عفونت های قارچی استفاده از داروهای گیاهی است که بیشترین تاثیر درمانی و کمترین عوارض جسمی را دارند. برای درمان عفونت قارچی دستگاه تناسلی می توانید به توصیه های طب سنتی عمل کنید.

عسل

ترکیبات ضد باکتری قوی که در عسل وجود دارد، این ماده را به یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده های طبیعی تبدیل کرده است. زمانی که ویروس، باکتری و قارچ وارد بدن می شود، عسل به این ذرات می چسبد، آب موجود در آنها را به خود جذب می کند و سبب از بین رفتن آنها می شود. به این منظور مقداری عسل را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید تا علائم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و بدن را به خوبی بشویید.

ماست ارگانیک

ماست دارای پروبیوتیک و یک ضد باکتری قوی است که می تواند انواع عفونت را از بین ببرد. برای درمان خارش ناحیه‌ی تناسلی، روزانه چند قاشق ماست را با پارچه‌ی نخی تمیزی به این ناحیه بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس آن را بشویید و خشک کنید. ماست تهیه شده از شیر بز یا گوسفند بهترین نوع ماست برای درمان عفونت است. همچنین می توانید هر روز یک فنجان کشک خالص و شیرین نشده را تا زمان بهبودی مصرف کنید.

سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب یک آنتی بیوتیک و ضد غفونی کننده‌ی بسیار قوی است و خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا می شود. برای این کار، دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب را با آب گرم ترکیب کنید و سپس ناحیه‌ی تناسلی خود را به مدت سه روز (روزی دو بار) با این محلول شستد و شو دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین در درمان عفونت قارچی واژن مفید است و از خارش و سوزش نیز جلوگیری می کند. کافی است دو قاشق جوش شیرین را در چند لیتر آب حل کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در محلول مورد نظر بنشینید. سپس بدن خود را بشویید و با حوله‌ی تمیز خشک کنید. می توانید تا زمان بهبودی هر روز این کار را  انجام دهید.

رزماری

رزماری گیاهی ضد التهاب و ضد باکتری است، به همین دلیل در درمان انواع عفونت ها کاربرد درمانی دارد. راحت ترین روش استفاده از خواص رزماری استفاده از جوشانده یا عصاره‌ی روغنی آن است. برگ های این گیاه معطر را دم کرده و روزانه دو تا سه فنجان از این جوشانده میل کنید. همچنین می توانید برگ های رزماری را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بخیسانید و سپس واژن را با این داروی گیاهی بشویید تا ضد عفونی شود

سیر

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی و بسیار موثر برای درمان انواع عفونت هاست و خواص ضد باکتریایی آن میکروب کش است. مصرف روزانه‌ی چند حبه سیر در غذاهای مختلف با استفاده از عصاره‌ی آن، عفونت های قارچی واژن را از بین می برد و درد را کاهش می دهد.

آب و نمک

نمک خاصیت ضد باکتریایی دارد و دشمن سرسخت باکتری ها و قارج های بیماری زاست. برای درمان عفونت و رفع خارش، ناحیه‌ی تناسلی خود را با مخلوط آب و نمک غلیظ بشویید تا از تکثیر باکتری ها جلوگیری شود و التهاب و درد تسکین یابد. همچنین می توانید یک تشت مسی را با آب گرم پر کرده و نصف فنجان نمک به آن اضافه کنید، سپس درون تشت بنشینید. به این شکل مخلوط آب و نمک داخل واژن می رود و باکتری ها را از بین می برد.

روغن درخت چای

خواص قوی ضد باکتری، ضد قارچی و ضد میکروبی این روغن گیاهی باعث می شود که عفونت زودتر درمان شود. چند قطره روغن درخت چای را روی یک دستمال نخی تمیز بریزید، سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی دستگاه تناسلی خود قرار دهید. اگر این کار به مدت یک هفته و روزی دو مرتبه انجام شود، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

برگ ریحان

برگ ریحان میکروب کش قوی است و می تواند انواع قارچ ها و باکتری ها را از بین ببرد. به این منظور می توانید روزانه دو فنجان دمنوش ریحان بنوشید یا ناحیه‌ی مورد نظر را با آب ریحان بشویید تا عفونت از بین برود.

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا و ژل آن در درمان عفونت و رفع خارش موثر است. به این منظور پوست سبز یک ساقه آلوئه ورا را تمیز بشویید و رنده کنید. با شهد به دست آمده ناحیه‌ی تناسلی را ماساژ دهید. بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید که تا صبح اثر کند.

زغال اخته و قره قروت

زغال اخته میوه‌ای است که در طب سنتی ایران کاربرد دارویی بسیاری دارد و مصرف آن را برای جلوگیری از مشکلات مجاری ادراری توصیه کرده اند. در ترکیبات شیمیایی این میوه نوعی مواد به نام PACS وجود دارد که می تواند باکتری های مولد عفونت را در بدن از بین ببرد و مانع تکثیر و تجمع آنها شود. خوردن زغال اخته یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی مناسب است.

کمپرس سرد

برای تسکین خارش و سوزش ناحیه‌ی تناسلی می توانید کمپرس آب سرد را امتحان کنید. به این منظور چند تکه یخ را در پارچه‌ی نخی تمیزی قرار دهید، سپس آن را به طور مستقیم روی ناحیه‌ی مورد نظر بگذارید. این کار التهاب را از بین می برد.

کاهش مصرف شیرینی ها

بیماری دیابت در بروز عفونت های قارچی نقش دارد، به همین دلیل در افرادی که مبتلا به دیابت هستند به خصوص دیابت غیر قابل کنترل، تعادل قند خون یکی از فاکتورهای درمانی عفونت قارچی محسوب می شود. مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می کند، بنابراین اگر دچار عفونت شدید، مصرف مواد غذایی شیرین و قند و شکر را کاهش دهید.

فراموش نکنید

از پوشیدن لباس زیر و شلوار تنگ، جوراب شلواری و لباس هایی با الیاف پلاستیکی بپرهیزید.

از لباس زیر نمدار و و مرطوب استفاده نکنید. جنس لباس زیر باید از الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان یا ابریشم باشد.

به طور خودسرانه و بدون مشورت با پزشک از دوش واژینال و لوسیون های ضد عفونی کننده‌ی واژن استفاده نکنید.

اگر با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشد و همچنان خارش واژن داشتید و یا اگر بهبود حاصل شد اما پس از گذشت چند روز مجدد خارش به سراغتان آمد مشکلتان را با پزشک مطرح کنید.



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , درمان های طبیعی , ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی

به نوشته بیتوته : افسردگی از نگاه طب سنتی ناشی از سردی مغز است. حال ممکن است که یا سردی و خشکی غالب باشد و یا سردی و تری. بسته به هرکدام طبیب باید درمان را انتخاب کند.‏


‏- نشانه های بارز افسردگی سوداوی:‏
کم خوابی، وسواس درکارها، گوشه گیری، سوداوی بودن مزاج فرد، تیرگی پوست صورت، کابوس های شبانگاه.‏

– درمان افسردگی ناشی از شدت سودا:‏
الف) سرکه انگبین (۲ لیوان عسل+۲لیوان عرق نعنا+۱ لیوان سرکه انگور طبیعی) از این ترکیب یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته یکساعت بعدشام میل کند (۴۰ الی ۱۲۰ شب)‏


ب) استشمام عطرگرم مثل یاس، نرگس، محمدی، مریم، مشک و…‏ ‏(شبها جلو بینی مالیده شود)(۴۰ الی ۱۲۰ شب)‏


ج) روغن کنجد یا زیتون را هر شب روی ملاج سرمالیده شود (۴۰ الی‏ ۱۲۰ شب)‏

د) شبی یک لیوان عرق بهارنارنج با یک ق مرباخوری فرنجمشک را با کمی عسل میل شود(۱۲۰ شب)‏

ه) ارده با شیره انگور هفته ای ۴ الی ۵ وعده صبحانه

چ) انجیر شبی ۷ عدد، زیتون ۷ عدد صبحها، مویز روزی ۲۱ عدد

گ) بادام درختی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود.‏
‏میتوانید همین ۱۴ بادام را با یک لیوان آب داخل مخلوط کن ریخته و ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید پس از اینکه خوب مخلوط شد جرعه جرعه بنوشید.‏

خ) فسنجان بادام درختی (نصف بادام +نصف گردو+رب انار)هفته ای ۲‏ الی ۳ وعده شام میل شود.‏


ح) کاهش سردیها مخصوصا سودازاها
غ) بادکش کتف یک شب درمیان ۲۱ مرحله

ق) حجامت عام ۱ الی ۳ مرحله با تشخیص طبیب هر ماه یکمرحله در ربع سوم ماه قمری.‏ ‏

 

افسردگی,درمان افسردگی با طب سنتی,درمان افسردگیخوردن ارده و شیره به درمان افسردگی کمک می کند


– علائم ونشانه های افسردگی ناشی از خلط بلغم:‏
پرخوابی، کابوسهای شبانه، ضعف و بیحالی، بلغم مزاج بودن فرد، زودرنج و بسیار حساس،سفیدی رنگ صورت.‏ ‏


– درمان افسردگی ناشی از بلغم:‏
الف) شبی یک قاشق مرباخوری اسپند با یک استکان آب قورت داده شود(۴۰ شب)‏


 ب) استشمام عطرگرم مثل یاس،نرگس،محمدی،مریم،مشک و…‏ ‏(شبها جلو بینی مالیده شود)(۴۰ الی ۱۲۰ شب)‏

 

ج) روغن مالی ملاج سر هرشب با روغن سیاه دانه(۴۰ الی ۱۲۰ شب)‏


د) شبی یک لیوان عرق بهارنارنج با یک ق مرباخوری فرنجمشک را با کمی عسل میل شود(شروع بعد ازیکماه به مدت ۸۰ شب).‏

ه) ارده با شیره انگور هفته ای ۴ الی ۵ وعده صبحانه 
چ) انجیر شبی ۷ عدد،زیتون ۷ عدد صبحها،مویز روزی ۲۱ عدد

گ) بادام درختی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود.‏
‏میتوانید همین ۱۴ بادام را با یک لیوان آب داخل مخلوط کن ریخته و ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید پس از اینکه خوب مخلوط شد جرعه جرعه بنوشید.‏

خ) فسنجان بادام درختی(نصف بادام +نصف گردو+رب انار)هفته ای ۲‏ الی ۳ وعده شام میل شود.‏


ح) کاهش سردیها مخصوصا بلغم زاها
غ) بادکش کتف یک شب درمیان ۲۱ مرحله
ف) در ماه دوم شبی یک نخود کندر به آرامی جویده شود(یکماه)‏
ع) حجامت حتما باید با تشخیص پزشک طب سنتی انجام گردد.‏‏ ‏


نکته :

درهردو نوع افسردگی بیمار اگر مشکل یبوست دارد از ترکیب زیر ‏(۵ واحدروغن بادام شیرین+۲ واحدعسل) صبح ناشتایک ق غذاخوری ‏ ‏ بایدمیل شود.‏



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی

 

رزماری یکی از معروف ترین گیاهان دارویی نزد مسیحیان است. در واقع اسم این گیاه نیز به نام حضرت مریم Mary اشاره دارد. این گیاه به حدی نزد طبقه متدین محبوب بوده که از آن همیشه در مراسم عروسی استفاده می کردند. این گیاه چند ساله و معطر از تیره نعنایان می باشد و به خانواده دو لپه ای ها تعلق دارد. معمولا شاخه های بالا رونده این گیاه تا 150 سانتی متر نیز رشد می کنند. از خواص رزماری برای سال ها در طب سنتی و موارد دارویی استفاده می شده است و از همین رو رزماری را یکی از ارزشمند ترین گیاهان دارویی محسوب می کنند.

 

خواص رزماری

تقویت حافظه

یکی از از اولین استفاده های مستند این گیاه، ریشه در خواص محرک شناختی دارد. گفته شده است که خواص رزماری به بهبود حافظه و افزایش اطلاعات و تمرکز کمک می کند. در حالی که بسیاری از این ادعاها هنوز نیاز به تحقیق و مطالعه دارند، اثرات آن بر مغز نشان دهنده افزایش حافظه است. به همین ترتیب، رزماری با تحریک فعالیت های شناختی در افراد سالخورده و افرادی که مبتلا به اختلالات شناختی حاد مانند آلزایمر یا زوال عقل هستند، مرتبط است. رزماری یک جایگزین هیجان انگیز برای داروهای شیمیایی است که اکثرا عوارض جانبی دارند.

کاهش استرس

عطر رزماری به تنهایی درمانی برای بهبود خلق و خوی، پاکسازی ذهن و تسکین استرس در کسانی که با اضطراب مزمن یا اختلال هورمون استرس دچار هستند، می باشد. شما می توانید با دود کردن این گیاه یا استفاده موضعی از برگ هایش، از چنین ویژگی هایی بهره ببرید. برای درمان آروماتراپی از اسانس رزماری استفاده می کند، اما غلظت اجزای فعال ممکن است لزوما اثرات مثبت بر روی استرس و خلق و خوی نداشته باشد.

خواص رزماری

تقویت دستگاه ایمنی

از مهم ترین خواص رزماری می توان به داشتن آنتی اکسیدان ها، ضد التهابی و ضد سرطان زا ها، اشاره کرد. این نشان دهنده حمله سه جانبه علیه بسیاری از بیماری های مختلف است که می تواند سیستم ایمنی را تهدید کرده یا آسیب به یکپارچگی بدن وارد کند. از جمله مهم ترین آنتی اکسیدان های رزماری می توان به سید رزمارینیک، اسید کافئیک، اسید بوتولیک و کارنوسول اشاره کرد. آنتی اکسیدان ها خط دوم دفاعی بدن هستند.

آنتی باکتریال

در حالی که کیفیت کلی رزماری در تقویت ایمنی به اندازه کافی چشمگیر است، این گیاه می تواند در مقابل عفونت های باکتریایی، مخصوصا گوارشی ها، ایستادگی کند. باکتری H. pylori پاتوژن خطرناکی است که می تواند زخم های معده را ایجاد کند. رزماری باعث جلوگیری از رشد این باکتری در هنگام مصرف می شود. به همین ترتیب خواص رزماری به جلوگیری از عفونت استاف که جان هزاران نفر در سال را می گیرد، کمک می کند.

آرام بخش معده

رزماری به طور سنتی توسط بسیاری فرهنگ ها به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، یبوست، نفخ و اسهال استفاده می شود. اثرات ضد التهابی و تحریک کننده آن تا حد زیادی علت این ویژگی است، بنابراین اضافه کردن آن به رژیم غذایی هفته ای شما به سرعت می تواند به تنظیم حرکات روده و سیستم گوارش کمک کند.

خواص رزماری

درد را کاهش می دهد

به عنوان یک داروی ضد درد، از خواص رزماری به صورت مرهم و دوا برای درمان موضعی زخم ها و کاهش درد برای قرن ها استفاده می شده است. برای کاهش درد اندام های داخلی مانند سردرد، بهتر است که رزماری را به صورت خوراکی مصرف کنید. این گیاه یکی از اصلی ترین روش های درمان طبیعی میگرن می باشد. راهبان چینی با دود کردن عصاره رزماری در اتاق های خود از ابتلا به چنین بیماری هایی جلوگیری می کردند.

ضد التهابی

شاید مهمترین نقش رزماری به عنوان یک عامل ضد التهابی در بدن باشد. کارنوزول و اسیدهای کارنوسیک دو آنتی اکسیدان قوی و ضد التهابی هستند که در رزماری یافت می شوند که به کاهش التهاب ماهیچه ها، رگ های خونی و مفاصل کمک می کنند. این امر می تواند به درمان بسیاری از شرایط  از جمله فشار خون، نقرس، آرتریت و آسیب های ناشی از اعمال جراحی منجر شود. شما می توانید با مصرف خوراکی، از این خاصیت رزماری استفاده کنید.

سم زدایی بدن

رزماری یک نوع دیورتیک است و به همین سبب می تواند از طریق افزایش ادرار به سم زدایی بدن کمک کند. علاوه بر این، با افزایش میزان آب بدن، همچنین می تواند باعث خارج کردن پاتوژن ها، نمک، سموم و حتی چربی بیش از حد شود (در صورتی که به طور منظم مصرف می کنید).



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , گیاهان دارویی , ,
:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی شوقی
گیاهان دارویی و ادویه‌جات رایجی که در کابینت موجودند می‌توانند به شما کمک کنند، همانطور که می‌توانند کیفیت و کمیت عمر شما را افزایش دهند.
 
اتاق خبر 24اگر سرمای زمستان به بدن شما غلبه کرده است، مجبور نیستید برای خلاص شدن تا گرمای تابستان منتظر بمانید! گیاهان دارویی و ادویه‌جات رایجی که در کابینت موجودند می‌توانند به شما کمک کنند، همانطور که می‌توانند کیفیت و کمیت عمر شما را افزایش دهند.

   هل

هل، ادویه‌ای است که طعمی دلچسب به چای می‌بخشد. هل سرشار از روغن‌های اساسیست که به هضم غذا کمک می‌کند، باروری را افزایش می‌دهد و قند خون را متعادل می‌سازد. در آسیا، هل از لحاظ پزشکی برای افزایش گردش خون و افزایش انرژی، بسیار ارزشمند است. همچنین هل، به بهبود آسم و برونشیت کمک می‌کند وحتی ممکن است بدخلقی را کاهش دهد.
زنجبیل

هزارن سال است مردم چین، از زنجبیل که یک ضد التهاب طبیعی است، برای تسکین درد استفاده می‌کنند. زنجبیل به کاهش حالت تهوع، آرتروز، سردرد، دردهای قاعدگی، دردهای عضلانی و همه این‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به افزایش گردش خون کمک کند.

زنجبیل علاوه بر اینکه یک مکمل عالی برای سبزیجات، سس و شیرینی‌جات است، یک جوشانده خوش‌طعم نیز هست.
دارچین

این ادویه گرم و خوش‌طعم برای درمان انواع بیماری‌ها از قبیل ضعف، عفونت‌های احتمالی، التهاب معده، پوسیدگی دندان و درد مفاصل به کار گرفته می‌شود. دارچین خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و قند خون را پایین می‌آورد.

همچنین دارچین به افرادی که طبع سردی دارند و به کندی گردش خون مبتلا هستند، کمک می‌کند تا سرحال شوند. ‌روی بیسکوییت صبحانه، ماست و چای خود بپاشانید.
زردچوبه

این ادویه‌ی خوش‌طعم و نارنجی اغلب در خوراک کاری پیدا می‌شود، خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. علاوه ‌براین، گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد که این امر سبب می‌شود درون بدن خود احساس گرمی کنید.

زردچوبه، دارای ماده‌ای شیمیایی به نام کورکومین است که موجب از بین رفتن انسداد و در نتیجه کاهش کلسترول، کارکرد بهینه انسولین و محافظت از مغز می‌شود.

خاصیت ضدالتهابی آن کمک می‌کند تا درد مفاصل تسکین یابد، به‌خصوص در هوای سرد که بسیار ضروری است. شیر (بادام یا سویا شیر) را گرم کنید و یک قاشق چای‌خوری در آن زردچوبه بریزید.
فلفل قرمز

فلفل قرمز همه را سر حال می‌کند! به خاطر کاپساسینی که درآن وجود دارد، درد مفاصل را تسکین می‌دهد، التهاب را از بین می‌برد و همچنین تصور می‌شود که سبب کاهش دردهای آرتروزی، پسوریازیس و سردردهای خوشه‌ای می‌شود.

زردچوبه سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد وبه قلب نیز، کمک می‌کند. میزان کلسترول بد را پایین می‌آورد، فشارخون را به حالت طبیعی باز می‌گرداند و انسداد شریان‌ها را از بین می‌برد.
سیر

این منبع افزایش دهنده ایمنی نه تنها سرحالتان می‌کند، بلکه شما را از سرماخوردگی و آنفولانزا مصون می‌دارد. در گذشته، سیر برای تنظیم میزان قندخون و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به دیابت استفاده می‌شد.

علاوه برآن، برای کاهش فشار خون و افزایش میزان کلسترول خوب، به کار می‌رفت. طبق نظریه‌ی شورای تحقیقات سلامت و پزشکی همگانی، مصرف روزانه‌ی نصف یا یک حبه سیر قریب به ده درصد کلسترول را کاهش می‌دهد. ممکن است دهان شما بوی بدی بگیرد، اما برای قلب شما مفید است.

به خاطر داشته باشید، خاصیت‌های این گیاهان که باعث گرمی طبع شما می‌شوند، ممکن است در درمان‌های دیگری که دریافت می‌کنید اختلال ایجاد کنند، پس قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. به‌دلیل خاصیت رقیق‌ کنندگی خون، افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و همچنین کسانی که داروی رقیق کننده خون مصرف می‌کنند باید احتیاط بیشتری کنند.



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , درمان های طبیعی , ,
:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردين 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد